Zając Maciuś zaprasza

Od kilku tygodni uczestnicy naszej akcji – a także inni uczniowie – mogą ściągnąć na swoje telefony komórkowe BEZPŁATNĄ grę zręcznościowo-edukacyjną, której bohaterem jest zając. To zabawa i nauka równocześnie, a – co ważne – gra powstała w ramach programu „Ożywić pola” pasuje do ponad 95 proc. używanych dziś telefonów.

Zaglądajcie częściej na naszą stronę internetową www.ozywicpola.pl! Takie wyzwanie nasuwa się pod adresem nauczycieli i myśliwych – koordynatorów naszej akcji, a także uczniów, gdyż z wizyt w kolejnych szkołach widać, że wielu z uczestników „Roku zająca” nie ma świadomości, że na naszej stronie internetowej są do ściągnięcia – lub posłuchania – ciekawe publikacje.

Największym – mówiąc młodzieżowo – hitem tegorocznego programu „Ożywić pola” może stać się elektroniczna gra na telefon pod nazwą „Zając Maciuś”. Gra przedstawia przygody zająca w różnych otoczeniach, a w sensie edukacyjnym – pokazuje naszego szaraka w codziennych sytuacjach życiowych, co ma na celu poznanie aspektów funkcjonowania zająca w przyrodzie i równocześnie rozbudzenie zainteresowania tym gatunkiem wśród młodzieży szkolnej.

Z punktu widzenia odbiorcy „Zająca Maciusia”, czyli uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, najważniejsze są trzy rzeczy.
Po pierwsze, gra jest BEZPŁATNA i dotyczy to zarówno operacji ściągnięcia jej na telefon komórkowy, jak i nieograniczonej liczby gier, jakie można wykonać. Podkreślamy to, bo z niektórych szkół mamy sygnały, że dzieci obawiają się jakichś ukrytych opłat. NIE MA ICH! Wszystkie koszty ponoszą organizatorzy programu „Ożywić pola”.
Po drugie, gra przeznaczona jest przede wszystkim dla aktywnych uczestników akcji „Ożywić pola. Rok zająca” (także dla dorosłych), ale może ją bezpłatnie ściągnąć ze strony www.ozywicpola.pl każdy uczeń w Polsce i każdy dorosły. Jest powszechnie dostępna – zarezerwowaliśmy dla zainteresowanych aż 10 tysięcy tzw. ściągnięć.
Po trzecie wreszcie, ta gra naprawdę jest… fajna. Główny bohater – zając Maciuś – porusza się skokami (co umożliwia także przechodzenie na wyższe etapy gry). Musi unikać przeciwników – np. lisów i zdziczałych psów, ale także jeżdżących ciągników. Inne zagrożenia to latające ptaki, przed którymi zając musi się chować (widać tylko oczy). Punkty przyznawane są za zebranie marchewek i pietruszek. Po zebraniu „supermarchewki” przez 10 sekund zając staje się „niewidzialny” dla prześladowców. Gra ma 5 poziomów w różnych otoczeniach, w każdym z poziomów w 10 miejscach można zebrać bonusy w postaci planszy z ciekawostką o życiu tego zwierzaka (aspekt edukacyjny). Końcowa liczba punktów to współczynnik liczby zebranych bonusów za marchewki i plansze oraz czasu, jaki zajęło dojście do końca planszy – im krócej, tym oczywiście lepiej.

I jeszcze jedna istotna informacja. Gra została wykonana w technologii J2ME i jest kompatybilna z blisko 150 najpopularniejszymi modelami telefonów, które stanowią 95 proc. polskiego rynku.
Innymi słowy – na co dłużej czekać! „Zając Maciuś” zaprasza do gry. Namawiamy, by poinformować uczniów w szkołach, że wystarczy wejść na stronę akcji, znaleźć link do gry na telefon i zarejestrować się. Zaraz potem otrzymuje się SMS-a zawierającego link do systemu dystrybucyjnego, który automatycznie rozpozna model telefonu użytkownika i wyśle wersję gry do niego dostosowaną.

A potem już tylko grać!.

Mirosław Głogowski
koordynator akcji „Ożywić pola. Rok zająca”

 
Ożywić pola 2009/2010 - Rok zająca. © Łowiec Polski 2009