Rok zająca ma logo

Obecna edycja naszej akcji „Ożywić pola” wzbogacana jest o kolejne elementy. Z satysfakcją informujemy Czytelników, a przede wszystkim uczestników „Roku zająca”, że nasz program w tegorocznej odsłonie ma swoje logo, a nawet dwie jego wersje.

Od stycznia publikacje i materiały dotyczące „Ożywić pola 2009–2010. Rok zająca” sygnowane będą pięknymi rysunkami autorstwa znanego polskiego rysownika Edwarda Lutczyna. Na logo akcji jest nie tylko zając, ale także symbole całego programu – zielone rośliny i najważniejsi uczestnicy akcji – dzieci ze szkół.

Logo „Roku zająca” podoba nam się do tego stopnia, że postanowiliśmy, by na koszulkach, jakie w końcu stycznia zaczniemy rozsyłać do stu pierwszych szkół, które zgłosiły swój udział w tegorocznym konkursie, tym razem zamiast zdjęcia zająca umieścić właśnie jeden z rysunków Edwarda Lutczyna. Na pewno takie t-shirty sprawią obdarowywanym dzieciom wiele radości.

Przy okazji przypominamy myśliwym i wszystkim Czytelnikom „Łowca Polskiego”, że nadal można zgłaszać swój udział w „Roku zająca”. Do końca grudnia formularze zgłoszeniowe przesłało nam dwa razy więcej szkół niż w analogicznym czasie podczas ubiegłorocznego „Roku cietrzewia”, ale listy zgłoszeń nie zamykamy! Na wszystkich chętnych czekamy co najmniej do końca marca.

Warto równocześnie wykorzystać czas zimy nie tylko na przygotowania do pracy w terenie wiosną, ale też organizować w tym czasie dla uczniów konkursy wiedzy ekologicznej, związane z zającem lekcje języka polskiego i plastyki, zimowe wycieczki do lasu, wreszcie pogadanki myśliwych w szkołach. Każde takie działanie, udokumentowane w sprawozdaniach, będzie się liczyć w ostatecznej klasyfikacji szkół i wyłanianiu laureatów akcji „Ożywić pola 2009–2010”.

Redakcja


 
Ożywić pola 2009/2010 - Rok zająca. © Łowiec Polski 2009